Stallet!

Jag har gjort rekord! Två blogginlägg på en dag som är ganska långa :D

Hursomhelst så efter jag skrivit det första blogginlägget så satt jag mig framför Tv:n. Sen for pappa till frissan och Ellis till Jofy så jag var ensam hemma. Jag gav mat till hundarna och rensade lite lingon som Ellis inte hade hunnit rensa, sen när mamma kom hem så frågade hon var Ellis var för hon skulle tydligen med till stallet, men hon var ju hos Jofy så jag fick följa med : ) Jag bytte om, åt och sen for vi. När vi kom fram så matade mamma hästarna, jag fick rykta Nique och snygga till hovarna lite. Efter det red vi en bit -elr jag red och mamma gick bredvid- så han fick lite motion och beta lite gräs, han är jättemysig att rida på! Vi gick längst en stig men så hörde vi en traktor. Vi trodde vi var tvugna att vända men den arbetade på vägen så vi fortsatte in i skogen. När vi kom tillbaka så tog vi av Nicke sadeln och tittade lite på hästarna. Medans vi hade varit borta så hade de andra hästarna ätit upp allt hö, så vi tänkte att vi ger Nicke lite gräs. För att kunna ge han gräs så måste man ge Pemiro och Sotis som stod längs fram. Så då gav jag lite gräs till dem, men innan jag hade hunnit ge till Nicke så hade de ätit upp sitt gräs. Då var jag tvungen att ge dem igen, igen och åter en gång. Då hade jag lärt mig lite taktik så jag hann ge till nicke och den andra hästen som hette Amadeus. Sen kom Pemiro och Sotis och kelade med mig hela tiden för jag hade gett dem så mycket gräs. Mamma sa att om jag ville så kunde jag få busa med Sotis. jag ville inte först men sen så vågade jag. Jag tog en gul pressenning oh sprang runt i hagen. Efter ett tag så kom sotis efter mig och började dra i pressenningen. Det var jätttekul! Sen klappade jag Pemiro och sotis lite mer. Sen var vi tvugna att fara hem för hundarna var ensamma : ) Det var mitt äventyr för idag :D

Hejdå!

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0