Begravning

Idag så har jag ju varit på begravning. Hon som begravdes hette Sigrid. Hennes man Sune begravdes 2007 och då var jag också med. Det var jättefint och sorgligt, jag börjar alltid gråta själv när jag ser alla andra gråta så det kom tre eller fyra tårar när de pratade på kyrkogården efter att de hissat ner kistan i graven. Vi hade begravningsmiddag vid 1 på Forest Hotel- svinfint där! Jag åt där i somras när vi firade moffa. Vi åt lax, fläskfilé, potatisgratäng, potatis och mackor. Till efterätt så var den någon tårta. Vi for därifrån vid 2 halv 3 kanske och for till stugan för jag skulle hämta skoterskor och en ryggsäck till Vakkotavare på onsdag. Faster åkte med mig och pappa, efter oss kom farbror Fredrik, Anton och Fammo. Pappa visade typ runt i huset och sedan skulle Fredrik, Fammo och Anton till huset där Sigrid och Sunes hus (båda är döda nu) Vi skulle hem. När vi hade farit förbi Sune och Sigrids hus så frågade pappa om jag ville att vi skulle stanna där en liten stund och jag har inte varit där på över 8 år typ så jag sa ja. Där var hela tjocka släkten på pappas sida med tre småbarn-Ella, Adela och Ebba. Ebba följde efter mig på begravningsmiddagen. Jag sa inte så mycket där utan åt lite godis, pratade med mamma som ringde och frågade om vi var på väg hem och lyssnade på vad alla andra sa. Det var trevligt. Sen for vi hem och jag somnade väldigt snabbt. Jag vaknade vid korsningen med Gällivare-skylten. Vi skjutsade hem faster och sen så kom vi hem. Jag skrev igår att jag skulle skriva ett inlägg om det hela så nu gör jag det. Det är inte detaljerat men jag har inte ork att skriva detaljerat. Ska försöka att umgås med någon innan dagen är slut. Jag har upptäckt ett band som är ganska bra faktiskt! De heter We The Kings. Ni har säkert hört talas om dem men jag upptäckte dem idag, de har flera bra låtar. Jag har försökt att ladda upp bilden jag gjorde på paint igår, men det går helt enkelt inte. Får testa att printa screenen senare, jag orkar inte nu. Hejdå!
/Evve

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0