Vakkotavare

Nu har jag kommit hem från Vakkotavare. Vi for halv 7 från Hedskolan- vi var klass 8 och 6. Det tog två timmar att ta oss till Vakkotavare, det var jättevarmt i bussen och Alice spydde utanför bussen och Gustav spydde inne i bussen på Daniel. men det blåste så mycket där så vi for tillbaka en bit till A-någonting-vare/vaara.
Vi tog en plats, fast vi behövde flytta 3 gånger för att vi var för nära stranden. Tillslut när vi hittade en bra plats så borrade vi 4 hål- ett åt mig och Ello, ett åt Isak, ett åt Mellis och Ida och ett åt Johan. Ingen fick någon fisk- jag och Alice gjorde en teori om att alla fiskar (eller hövdingfiskarna) var på fisk-konferens. Vi lekte och hade det väldigt roligt! Efter ett tag när vi hade varit där halva dagen så hörde vi Samuel och Viktor ropa att lärarna skulle komma till stället där de var, det hade hänt någon. Självklart rusade vi dit i klumpiga skoterskor och efter en stund såg vi Daniel i våran klass ligga i en hög brevid Gustav. Jag trodde att han hade slagit huvudet och blivit medvetslös- men efter en lång stund när lärarna kom så sa de att hans knä var ut led. Han lår var vridet åt sidan samtidigt som hans knä var rakt framåt, svårt att förklara, jag såg inte hur det egentligen såg ut (ville inte se) men det jag såg var hemskt! Efter ännu en oändlig väntan så kommer ambulanshelikoptern och hämtar honom, han får smärtstillande och dropp. De lyfter upp honom på en bår efter att ha undersökt honom. Det var inte hans dag idag- först spydde Gustav på honom, sen vred han knät ur led. Helikoptern flyger iväg och vi packar för att åka buss hem. Det är prisutdelning på vägen hem och 8orna vann priset för glädjespridande- alltså, vi vann pris för att ha lekt när det var så tråkigt och mulet väder. Vi fick två bilpåsar att dela på och pingisbollar. Nu sitter jag här och väntar på att fara till dansen, egentligen skulle jag inte ha hunnit men vi kom hem tidigare än väntat när olyckan hände. Senare idag ska jag duscha och lägga min tidigt. Vi får komp på fredag för detta- en helt ledig dag! Men det är tyvärr skola imorgon. Jag är fortfarande varm sedan bussresan men jag får skylla på att jag är het istället! Haha, nej det kommer jag inte, eftersom det skulle vara en lögn, men ni som läser kan ju låtsas att jag ska det och ha ett gott skratt över det. Hejdå!
/En trött och utmattad Evve.

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0