inuti och utanpå

jag försöker att göra en lite roligare rubrik när inläggen är tråkiga.


Idag skulle jag till Erikssons och prova stövlar till fjällturen som vi ska ha med klassen. Det fanns mycket på Erikssons, men inga stövlar så jag kom hem med en jättesöt t-shirt med en folkabuss på, en svinsöt bil och två surfarbilder (yeah!). och en till med en vägskylt på. den var inte lika fin men det var två för 150 och en kostade 100 så jag var tvungen. dessutom köpte jag ett randigt linne, det var på rea till och med! Sen åkte vi till granngården, där hade de outlet för att det har brunnit i sjöbergs bilfirma som ligger precis bredvid så det hade blivit lite rökskada på ganska så många saker. där hittade jag sockar till stövlarna som jag också hittade där och så en hundsäng till Ture och ett koppel till Viggo och ett pip-lejon till Ture. Alex fick ingenting..

Sen var det fotboll. Måste bara berätta en söt sak som händer varenda gång jag åker till och från fotbollen. Det är två killar som alltid är med varandra och när de är det så är de ute och cyklar utanför den andra killens hus. De är ungefär 7-8 år så de har inte kommit i stadiet när de ska skrämma en med att låtsas att cykla på en så att man blir jätterädd och väjer undan och så skrattar de åt en. Jag avskyr sådana barn. Nej, de är jättesöta när de ska styla för en istället, det stadiet tycker jag om! De cyklar upp på bakhjulet och cyklar så från att de ser mig till att jag har farit förbi. Jag skulle någon gång kolla på dem med stora blå ögon och säga "WOW!" så att de får känna sig coola. Jag får komma ihåg det till nästa gång.
Nu ska jag hoppa in i duschen. hejdå!



Kommentarer
Postat av: melinda

hahahahha, ungar nu för tiden ;)

2010-08-15 @ 19:20:23
URL: http://mellz.bloggplatsen.se

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0