Morgonpigg var ordet.

Jag vaknade kl 6 idag. Jag kunde helt enkelt inte sova. Täcket var för varmt, kuddarna var för knöliga, solen var för ljus. Det var bara att stiga upp. Jag slängde ut täcket, kuddarna, mattan och min fårfäll på vädring för mamma sa att jag var tvungen att renbädda idag. Efter att jag hade gjort det så gick jag och tog en fralla och lite juice. Sen övertalade Ellis mig att vi skulle gå ut med hundarna. Det var riktigt skönt! Solen värmde precis lagom, det blåste lagom mycket och hundarna drog inte sådär enormt mycket.


Är inte speciellt taggad till träningen idag heller. I söndags hade vi match med damlaget, vi förlorade med 6-1 till Trångfors. Vi spelade mycket bättre än dem. Seriöst.

Sen var det en svinjobbig träning igår också. Jonny var sur för att vi släppt så mycket så han pinade oss extra mycket. Annars gick det bra att spela. Och så har vi första träningen med Barbro idag. Det kommer ju säkert gå svinbra. Jag lovar att mer än hälften av laget inte har hållt igång i sommar. Iallafall inte sedan Piteå. Vi har dessutom match om en vecka. Lyckat.


Nej, nu ska jag sluta vara så bitter. All träning är väl bra, även om det är tråkig träning, right?



Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0