Ensam i mökret

Jag sitter ensam och äter min lilla macka som jag inte vill ha, jag sitter ensam och ser halvmånen genom fönstret, jag ser också att snön ligger tung på taken, endast Evelina Hannu på röllekavägen 21 är vaken..


För en halvtimma sedan när jag studsade upp ur sängen var jag pigg, nu vill jag bara sjukna ihop min mysiga säng och somna om. Även om jag har klätt på mig, sminkat mig och äter frukost.

Jag har äntligen kommit på vad jag ska ha på mig, det är inget av det jag tänkte ut igår. Jag bara drog ut random kläder och tog på mig dem, så det kanske inte är den snyggaste outfiten jag har haft genom mina 15 år. Fast då tycker jag att sju år sk dras bort för då valde mamma ut kläder åt mig.. så genom mina åtta år blev det helt plötsligt. 15 år lät bättre så vi säger så istället. Nu hör jag pappa i trappan så innan han har hunnit klä på sig och tagit alla sina hundratusenfyrtiotre medeciner så ska jag hinna stänga av Ellis dator som jag tjuvlånar för att Kela ligger och sover i sitt gamla rum a.k.a datarummet. Så jag har ingen dator förutom Ellis då. Men det är inte som att jag kommer förstöra den.
Oj! Nu råkade jag spilla mjölk över hela maskinen, den blixtrar och ryker lite- ingen fara!

Haha, morgonhumor.. det är få människor som behåller sin utmärkta humor även kl tjugo i sex på morgonen. Jag är stolt över att vara en av dem.
HJälp, klockan är tjugo i sex och tåget går tjugo i sju och vi åker halv. Jag måste hinna massa innn dess som jag inte vet om just nu, eller jag vet om det men det for som ur mitt minne när stressen tog över. Hejdå! hoppas att vi inte fastnar i råneträsk och blir sittandes där hela dagen.

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0