Ett ögonblick

Ögonblick är stunder som man alltid kommer minnas, den gången då du tog ett stort steg i livet eller det kan fast vara små steg- men de betydde mycket.

Kanske den gången du var tvungen att ringa till någon du inte kände, kanske den svenska-uppgiften som du kämpade så hårt med och fick MVG på. Eller varför inte provet som du precis fick G på när du egentligen kunde ha fått bättre.

Ögonblick som alltid finns nära hjärtat, även om du inser att det inte var så hemskt att ringa den där människan, eller att betyget egentligen inte spelade någon roll.

Andra slags ögonblick är när du förstår att du drömmer, eller den friska luften som fyller lungorna en iskall vinterdag. Stunden då allting är perfekt och du känner att du inte har några moln på din himmel. Eller stunden av sorg när du inser att de personer som du älskade mest, bara försvann. Stunden du stannar till och förstår att tiden har gått så enormt fort, du kommer inte ihåg hälften av det som du sa att du aldrig skulle glömma.

Jag har många ögonblick som jag kommer ihåg, gången jag skuttade ner för slänten för att träffa min kompis och försent inse att backen var för brant och att en grushög var precis framför mig.
Ögonblicket då jag satt vid matbordet och år frukost och fick höra att farmor hade fått bröstcancer.
Eller bilresen hem från stugan då pappa ringde och sa att Ronja nu var död.

Såklart har jag glada minnen också, till exempel stunden vi landade i Frankrike och jag inte riktigt förstod att det var sant. Eller julaftonsmorgonen för många år sedan då jag vaknade och såg ett paket utanför min dörr. Ögonblicket då mamma berättade att vi skulle få en till valp som jag skulle få följa med och hämta.

Kommentarer
Postat av: melinda

det här inlägget skrev du jättefint.

2010-12-06 @ 19:29:42
URL: http://mellz.bloggplatsen.se

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0