God jul!

Ja, idag är det julafton. Vi har ingen julgran i år vilket är lite trist men det kommer nog bli bra ändå. Jag kan bara nämna att jag får sju julklappar i år medans Kela och Ellis får tre stycken. Det märks att jag är favoritbarnet. Eller det bortskämda barnet om man vill lägga det så, men jag föredrar det första.

Idag har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig men någonting hittar jag väl. Det är lite mysigt med julen trots allt, även om alla program under dagen suger, typ "Kan Du Vissla Johanna?" vem tittar fortfarande på den seriöst? Jag blir så irriterad för det är seriöst det enda som finns. Men en sak som vi inte hade förra året är canal+ så då blir det lite bättre julunderhållning. Sen hörde jag också att "Happy Feet" skulle visas..
Vi har nyss ätit dopp i grytan och det är så gott med julskinka! Speciellt på mommos jul-limpa, åh det bara vattnas i munnen.

Haha, nu kom Ture in och såg glad ut sen såg han att det var jag som satt här så han kutade iväg för att slippa sitta i famnen.

jag har inte skrivit på jättelänge, jag tror att det är första gången den här veckan till och med. Jag måste skärpa mig men det finns typ ingen att skriva om. det som har hänt orkar jag inte skriva om för det finns så mycket att berätta och det skulle bli för långt och jag pratar hellre om det med någon än att skriva om det. För en gångs skull. Fast jag har inte pratat om det med någon, det händer som bara inte för jag tror inte att någon riktigt förstår. Dessutom är ju ingen skadad tur som är och alla mår bra- även om vi är en bil fattigare. fast vi ska köpa en ny bil som är en 2010 årsmodell så det ska bli coolt för det har typ Mp3-inkoppling och bättre högtalare och krocksäkrare och inte så dyr.

Jag fick värsta lusten att se bröderna Lejonhjärta, måste kolla om den går på tv nu. Den är så bra! en av mina favoritfilmer. bara så ni vet om ni någon gång skulle ha användning för det. Hejdå!

Söt Ture som tittade på tv:n.

Jag och Julia, min lillkusin.

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0