Mina föräldrar.

Okej, pappa Clas-Mikael är 49 år och mamma Ulrika är 44 år gammal. Pappa har ett snobb-namn för att han har bott i Stockholm ett tag, men han är ursprungligen från Kiruna. De träffades när mamma var arton och pappa var 23 gifte sig när mamma var tjugo, tror jag? De fick Kela när mamma var tjugotre, ellis när hon var typ tjugofem och mig när hon var tjugonio. Mamma kommer ursprungligen från Gällivare men moffa var född i kompelusvaara som ligger ute i bushen någonstans. Mommo är från kainulasjärvi så hon är också bybo. Fammo och faffa har jag ingen aning om men jag tror att de också kommer från kainulasjärvi. Eftersom hela våran släkt är tornedalingar så är mamma och pappa fem-männingar med varandra, vilket gör att jag är sex-männing med Kela och ellis. Dock vill jag bara anmärka på att det är långt bort.

Pappa jobbar som polis, vilket han har gjort typ hela sitt liv och han älskar att berätta historier om polishögskolan eller något annat ur sin livshistoria.
Mamma jobbar som lärare och har även jobbat på stop service (tillsammans med Julias mamma! )och på Lindex.

Pappa har bara en vän och det är Johnny, hans jobbarkompis. De gör nästan allting tillsammans.
Mamma har några få vänner som hon inte umgås superofta med men hon brukar fika hos grannarna ibland.

Mina föräldrar har alltid funnits för mig och jag älskar dem ♥

Kommentarer
Postat av: ellis

omg kopiera mitt inlägg mer lillan

2010-12-03 @ 21:36:21
Postat av: Evve

men ska jag hitta på något som inte stämmer? det är ju VÅRA föräldrar, inte konstigt att våra inlägg är likadana.

2010-12-07 @ 18:16:07
URL: http://sarahevelina.blogg.se/

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0