Dundret!

Idag har det vari friluftsdag! Jag och Ello åkte slalom, det var jättekul och ello bröt ingenting denna gång ;) Vi åkte mest i Likavaara och Stugbacken. Fast vi åkte även i Pelikanen. I Likavaara-liften så började vi prata om att vi skulle klättra oss upp till de som satt framför oss.
Då sa jag;
De kommer aldrig att ha några bevis för att det var oss!
Ello; Bara om du inte tappar din vante igen.
Jag; (hade just kollat klockan så jag höll i ena vanten i den andra handen) Vänta!(kollar i min vänstra hand) Jag har tappat min vante!
Ello och jag kollar bak och ser att min vante ligger där mitt i liften. Tur som var så fick vi tillbaka den. Sen så har vi värmt oss tre gånger och kollat OS. Mina skidglasögon immade igen typ hela tiden så jag har typ inte sett någonting när jag har åkt. Jag klarade mig iallafall. Har ramlat två gånger. En gång i första åket -helt okej enligt mig- och en gång när vi hade hoppat av liften. En gång höll jag på att få oss att ramla av i liften men vi klarade oss än en gång. Vi har också kört slalom i liften -OBS! Inte säga till någon- och tolkat bakom sittandes. Det är jättekul! Nu har jag kommit hem. Ska börja laga middag när mamma kommer hem. Undra vad det ska bli idag. Senare blir det dans...
Hejdå!
/Evve

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0