Kiruna!

Nu är jag äntligen hemma från Kiruna. Såhär har min dag sett ut:
Jag vaknade kl 6 för att klä på mig, borta håret och åka bil ner till sjöparkens parkering för att fara med bussen till Kiruna 7.30...
Jag sov mest på bussen och så åt jag min frukost när jag kom fram. Våran första match(95orna) var först halv ett så vi kollade på 98,97 och 96ornas matcher. Sen åt vi lunch på restaurangen mittemot. Senare värmde vi upp och så var det dags för match! Vi spelade mot Pajala och förlorade med 3-0? Sen så hade vi våran nästa match kl 16 och16.20. Alla matcher är bara en kvart. Vi spelade först mot Janesuando, då förlorade vi med 5-0. Sen var det mot Kiruna blå och då förlorade vi med 1-0 vilket var väldigt bra för Janesuando förlorade mot Kiruna blå med typ 4-1 eller nått...
Sen åt vi middag och då åt jag en Pizza. Vi hade våran nästa match kl 7 så vi hade ganska gott om tid. Vi spelade mot Kiruna röd då. Vi förlorade med 3-0 då också tror jag. Men den matchen hade jag värsta snygga målchans-inlägget men Jojjo råkade tappa bollen, men jag är glad ändå...
I första matchen så skrapade jag armbågen och knät så det sved när jag duschade, annars så har det gått bra. Förutom att jag fick en varning! Den första varningen i hela mitt liv! Jag blev lite skakad där..
När mamma berättade så lät det såhär:
(Telefonsamtal)
Mamma; Gissa vad Lillan har gjort?
Kela; Nej, jag vet inte.
Ellis(I bakgrunden); Hon har skaffat en pojkvän!!!
Mamma(asgarvar typ); Nej, hon har fått en varning.
Kela; Hur gick det till?
Mamma; Hon tacklade en tjej så hon ramlade på mage...
Ellis; Jag visste att hon var tuff när det väl gällde!
Det var vad de sa om mig... ungefär...
På bussen hem så var det någon jobbig kille som trodde han var rolig som störde oss hela vägen-.-
Nu ska jag sova, godnatt! Hörs senare!
/Evve

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0