PSG 2010

Hej, jag ska bara snabbt gå igenom Piteå SummerGames, orkar inte gå in på detaljer eller något sånt.

Torsdag; Vi åkte kl två till Luleå för att spela en match mot Luleå DFC, de vann med 3-1. Vi spelade bra i andra halvlek och jag hade ont i vaden. Vi kom fram till Piteå sent på kvällen, vi åt kvällsfika och blåste upp luftmadrasserna innan vi gick och la oss.

Fredag; Vi vaknade halv 8 för att äta frukost och sen spela match mot American Satellite (Mexico). Vi förlorade med 5-0 men spelade inte så bra. Sen åt vi lunch och var på rummet ett tag innan vi skulle spela mot Norge. Vi förlorade med 1-0 men det var en jättedålig domare och de fick mål på en frispark som de sköt när inte ens Lollo var beredd. Annars spelade vi jättebra och fick många anfall. Var även på Nolia och köpte en jättefin och mysig PSG-huvtröja med några från laget. Shoppade på kvällen med laget, köpte lackleggings från Vila för 50 kr! Sen tog min shoppinglust slut...

Lördag; Vi sov över frukosten och åt lunch innan matchen mot Öjebyn, på fredag så hade vi hört att de slagit Norge med 7-0 och Mexico med 2-1. Tydligen så hade de inte spelat mot Norge eller hur det nu var men vi var ändå nervösa för deras original målis var med i länslaget. Innan matchen hade börjat så hann vi se att det var en annan målis som de hade och då blev vi taggade och spelade en jättebra match, tyvärr förlorade vi med 3-0 men det laget har typ vunnit serien i våran målgrupp och allt. En snygg sak som jag gjorde under den matchen var att de gjorde ett anfall och jag försökte ta bollen men blev överspelad, Lollo blev också överspelad men jag sprang ikapp tjejen och blockerade henne från ett fritt mål, hon lyckades göra en passning som hade gått in i mål om inte jag hade varit snabb och satt dit foten så det gick ut till hörna istället. Jag är lite stolt över det. Senare på kvällen förberedde vi oss för disco, det var jättekul på discot men väldigt varmt så vi gick ut några gånger. Yonna, hånglade halvt med en kille medans Emelie blev pussad av en kille utan förvarning och Jennifer bara dansade med en kille, Felicia dansade med en kille men inget mer, samma för Sara och några andra. Det var en rolig kväll och jag vill gå på disco nästa år igen! Vi ska samåka till Piteå för att gå på disco om vi inte får anmäla ett 95/96 lag nästa år.


Söndag; Vi spelade en tröstmatch mot Assi 1 (utvecklingslaget) och van då med 1-0. Det var ett turmål vi fick in och jag och många andra spelade dåligt idag. Tur att vi har Lollo! Senare packade vi, for till Max och åt och åkte sedan hem.

Jag har inte tagit några bilder eller något utan får kolla om någon lägger ut någon på Facebook. Vi träffade många trevliga människor där, framför allt killar, T.ex Hägglunds-killarna.
Nu ska jag sova för det gör tydligen alla andra så jag får skriva senare om något viktigt, när det väl händer. Hejdå!

/Evve

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0