Fagervik

Okej, då börjar jag!
Fredag; Avresa kl 3 från församlingsgården, jag, Emma, Jojjo, Elli satt i en minibuss med en Tage (även kallad Tagge av oss). En timmes färd och vi var i Hakkas, då steg Julia, Evve, Tobias och Emil på. Vi var lite vilda där ett tag och de var nog lite irriterade på oss men sen somnade vi. När vi var framme i Fagervik så fick vi middag direkt (köttfärssås och spaghetti), sedan berättade de reglerna och sånt. Efter det så valde vi rum och bosatte oss lite. Sen var det lite snack om och scheman innan kvällsfikat. Sen var det kvällsandakt som några av oss höll i. Vi somnade ungefär 1 den natten tror jag.
Lördag; Vaknade halv 7, klädde på oss och gick till morgonanddakten. Efter det så var det frukost och så berättade de vad vi skulle göra under dagen. Vi skulle öva in en pjäs om den "förlorade sonen". Sen var det lunch och sångövning. På lördagen döpte jag mig också! Det var lite pinsamt med det är skönt att det är bortgjort. Sen lekte vi lite tråkiga lekar och sen var vi på våra rum tills vi somnade vid 1 igen.
Söndag; Ja, söndagen började likadant och fortsatte likadant, inte så mycket att säga. Dåligt väder som fredagen och lördagen också hade haft.
Söndag; Söndagen började likadant, och fortsatte likadant. Dåligt väder igen.                                                                                                                                                                                                                            Måndag; Samma början igen men lite tidigare för vi skulle till Piteå över dagen och shoppa. För min del blev det ingenting! Jag är lite besviken men jag kände mig bara fel helt enkelt, lika bra att shoppa med någon som är lite mer lik mig till utseendet och det. Jaja, väldigt rolig dag annars, vi grillade hamburgare utomhus till middag och vi fick även paddla kanot. Fast för våran del blev det klädsim. Det började med att jag Elli och Hanna skulle låtsas ramla i vattnet medans vi paddlade kanot bara för att skämta och få bada lite. Elli bangade ur och då gjorde jag det också. Vi spelade fotboll istället motkillarna och vi förlorade ganska stort men det var roligt. När vi spelat i typ en timme så ville jag Emma och Elli paddla kanot bara för att de aldrig gjort det. Då följde Hanna med så vi satt fyra stycken i kanoten, Elli och Emma satt på det blöta golvet så de blev blöta direkt. Före oss så hade Sebbe och Jakob paddlat iväg med den andra kanoten så när vi väl var ute i vattnet sa det några hotande ord och paddlade ikapp oss. Vi förstod direkt vad som skulle hända för före oss så hade några andra tjejer ramlat med kanoten när några andra killar jagat dem och stänkt ner dem med vatten. Vi paddlade för kung och fosterland men de hann före och blötte ner oss allihopa, vi skrek väldigt mycket. Tur att vattnet var ganska varmt men ändå kallt. Efter en stund så lutade Hanna båten så det kom in lite vatten, de fortsatte jaga oss och vi fortsatte skrika och paddla. Tillslut när vi lika gärna kunde ha duschat så hoppade killarna i vattnet från båten, då välte Hanna hela våran båt så vi for också i. Tage som jag berättade om innan har filmat alltihopa under hela lägret så det ska bli kul att se senare! När vi duschat och satt på oss torra kläder så hade vi kvällsandakt ute. Vi höll på dö av myggen men det gick. Efter det så började vi spela fotboll, då var klockan kanske 10. Vi spelade nonstop ända till halv ett typ. Det var jättekul och jag har fått tacklas lite och blivit fälld och dragen längs gräsen och lite annat. Tillslut så var vi tvungna att gå in, vi alla var sura för att de lovat oss att få vara utomhus hur länge vi ville. Vi somnade kvart i 4 efter att ha suttit och kollat ut genom våran fönster. Det var många från killarnas hus  och några från vårat som rymde ner till grillplatsen vid sjön. Vi hjälpte till och satt där själv en stund. Våran så kallade film döpte vi till "Tagen av Taggen". Jag kan berätta varför när ni frågar mig.
Själv tycker jag att jag har beskrivit lägret väldigt bra och är nöjd över det hela. Nu ska jag äta och packa upp det som inte ska tvättas. Sen blir det fotboll, kommer inte vara lika kul som på lägret men det är iallafall fotboll! Kommer nog skriva ett till inlägg om saker jag glömde men det har hänt så mycket! Hejdå!
/Evve

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0