Bilförare alltså

vad är det för människor som skiter i en skadad hund egentligen?

Jag var ute på promenad med hundarna och vi gick där vid Sameskolan. När vi var nere vid stigen så ropade jag på Alex som var efter som vanligt, han började precis att gå när en röd gammal Volvo kom. Bilen körde såklart på Alex på vänstra tassen och han knuffades in i plogvalen på sidan av vägen. Det var mörkt ute så bilen såg honom inte men den stannade inte ens utan körde bara vidare!

Bilden körde inte snabbt och träffade bara hans tass men ni skulle ha hört honom skrika.
Ture och Viggo skulle självklart dit till honom och irritera så jag tog Alex i famnen, satt mig vid sidan av vägen, ringde pappa och satt Ture och Viggo på motsatt sida om Alex. Han är typ okej nu för han haltar bara lite men när det är såhär kallt ute så kan tassen ha kylts ner och då kommer den troligen svullna upp senare.

Den där bilen fortsatte bara köra på som ingenting hänt fast köraren måste ha hört honom skrika, det var inte ett tyst skrik. Hojj, det är så många människor som får körkort fast det tydligen inte kan hantera en bil eller olika situationen som kommer att uppstå.

Kommentarer
Postat av: linn

nej usch vad hemskt :(

2010-11-15 @ 17:17:03
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0