Exakt hur tänker han?

Vi hade No nyss. Vi snackade om hur man kan ändra synvinkel från en till en annan. T.ex jultomten. först tror man stehårt sedan börjar man se olika saker som tyder på att tomten inte finns, men man vill inte sluta tro så man blundar för alla tecken men funderar ändå lite på dem. Det håller på sådär i några månader eller kanske år och sedan förstår man bara att tomten inte finns, thats it.
Sedan tog Nicklas(våran No-lärare) ett exempel på evolutionsläran. Han sa att man tror på Gud och Bibeln men ser tecken som tyder på att det inte kan funka, men man erkänner det inte men tillslut så förstår man att det måste vara evoulutionsläran som stämmer. Då tog jag ett exempel åt honom att det kan faktiskt vara tvärtom också, jag menar hur många har inte sagt att de har mött Jesus eller hört Gus prata med dem eller tusen olika saker. Då svarar han: "Om man är förnuftig så gör man inte det".

Alltså han förolämpade varenda religion som finns i hela världen just när han sa det där. Ska inte alla få ha sin åsikt utan att folk ska komma och säga att det är fel?
Jag är inte sduperduper-kristen men jag kände mig förolämpad. Är jag trög och trångsynt som vägrar att tro på allt Nicklas tror på? Jag vägrar att tro som honom, för det är inte min åsikt och kommer aldrig att bli min åsikt.

Där förstörde Nicklas totalt att respekt jag hade för honom. Det är inte okej som lärare att tvinga eleverna att tro som honom för annars är man inte "förnuftig".
Nej, nu är jag enormt irriterad- igen.
hejdå.

Kommentarer
Postat av: melinda

alltså..

2010-11-22 @ 17:04:02
Postat av: Elli

haha, du är verkligen inte ensam om att tycka så där...

2010-11-22 @ 20:47:26

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0