Idiotägaren och idiothunden! (ni ska se dem tillsammans)

Ni skulle ha sett den där hunden, den gav oss en mordblick när den stod där, men när ägaren kom då blev det den sötaste, lydigaste och bästa hunden i världen- snacka om ögontjänare! Ägaren gav hunden en varm och kärleksfull blick (typ; bra jobbat! nästa gång plockar vi ner dem). De var ett lag, som ett motorcykelgäng. Jag lovar att de var maffian. Den Svenska Maffian. Värre än alla motorcykelgäng/maffia-ligor i hela världen. Iallafall Skandinavien. Och kanske Ryssland. 
De var bara dem två tillsammans, ingen ville väl bara vän/bekant med dem. Idiotägaren och idiothunden. Därför kanske jag borde tycka synd om dem, de har ingen som bryr sig om dem. Då kanske man blir knäpp i huvudet. Någon kanske borde hjälpa dem, vara deras vän (inte jag), då blir de nog snälla igen. Men jag vill inte tycka synd om dem, kanske sen. Om de förtjänar det.



Okej, idag så har jag rastat hundarna, det kan dels bero på att mamma väckte mig innan hon for till jobbet så att jag inte skulle sova i åtta år som igår, men mest på grund av Ture som satt och halvskrek bredvid min säng och slickade mig på handen.

Hursomhelst- jag gick ut med dem och är snöig från topp till tå, dessutom kom det en hund springande när vi nästan var uppe från elljus-spåret, och då kommer ägaren och har mage att klaga på mig för att mina två hundar (som var bredvid mig, de sprang inte fram till hunden) är lösa och att hennes hund inte tycker om dem och att jag måste ha koll på dem.

"Min hund tycker inte om så många andra hundar, så du måste faktiskt se till att dina hundar är i koppel. Ibland är den ena lös och ibland den andra. Du måste ha koll på dem". Men om det är hennes hund det är fel på, varför ska då jag koppla mina!? De sköter sig, det är hennes hund som rusar fram och skäller.

Hunden har kommit fram till OSS mist tre gånger, mina hundar tycker inte om den hunden (vilket jag kan förstå eftersom ägaren är knäpp i huvudet!) så de försöker undvika den.

Jag blir så irriterad på sådana människor, det är inte som att hennes hund äger hela halva skogen heller!

Nu ska jag kolla en film och sedan ska jag vara med någon. Hejdå.


Mattes små vovvar ♥

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0