Heimstaden och fängelset

Som min kära syster har kommenterat i ett tidigare inlägg så har jag nu ställt mig i bostadskö! Jag har registrerat mig på Heimstaden.se. Jag trodde att jag ville gå beteendevetenskap, jag var helt säker, men nu så ser jag att det programmet har 450p. Vilket betyder att jag får plugga som en idiot om jag ska klara mig igenom gymnasiet. dessutom så säger Jensens gymnasium såhär och deras skola och beteendevetenskapslinjen som jag måste gå om jag flyttar till Uppsala;

JENSEN gymnasium har behöriga och skickliga lärare med mycket goda ämneskunskaper och ett stort engagemang för eleverna. De är även tydliga ledare, vilket är en förutsättning för arbetsro, trygghet och trivsel i skolan och därmed för bättre studieresultat. Skolan har fler undervisningstimmar än de flesta andra skolor, och alla lektioner är lärarledda. Håltimmar undviks, vilket ger ett effektivt schema med plats för både lektioner, läxläxning och fritid. I undervisningen stöttar och utmanar JENSEN gymnasium dig för att du, utifrån din egen nivå, ska utvecklas maximalt. Du förbereder dig för högskolan och yrkeslivet genom verklighetsnära problemlösning, projektarbeten, seminarier, föreläsningar och rollspel.  Gästföreläsare bjuds ofta in och gör du kommer att få göra intressanta studiebesök. När du inte har lektioner erbjuder vi schemalagd läxläsning och möjlighet till stöd och fördjupning under ledning av kunniga lärare på JENSEN gymnasium.

Tydlig och regelbunden feedback är både motiverande och en förutsättning för lärande. Dina lärare och dincoach har regelbundna samtal med dig om din utveckling och dina resultat. De hjälper dig att se var dina styrkor ligger och de stöttar dig i att förbättra de områden som behövs. Du kan även se dina resultat på vår webbaserade utbildningsplattform JENSEN online. Där får både du och dina föräldrar information om studieresultat, frånvaro, schema, kursplanering och mycket annat.

Arbetsro är en lika självklar som nödvändig förutsättning på en professionell arbetsplatsJENSEN gymnasium förväntar sig att du som elev tar ditt ansvar för att bidra till en så god arbetsmiljö som möjligt. Skolledare, lärare och övrig personal skapar trygghet genom tydligt ledarskap och hög vuxennärvaro. Att vi har god stämning på våra skolor och fin gemenskap i klasserna känner man direkt när man besöker oss. JENSEN Gymnasiums uppskattade lärare, hemklassrum och effektiv schemaläggning är några av de saker som bidrar till att eleverna trivs. Personal är lyhörd för elevernas synpunkter och det finns många sätt att vara med och påverka. Du kan framföra dina synpunkter i regelbundna enkäter och engagera dig i programråd och elevråd.

Förutom dagliga promenader har vi idrottsundervisning under hela gymnasietiden på JENSEN gymnasium. Du får pröva en mängd olika träningsformer, och får rabatter på fritidsträning. På JENSEN gymnasium får du genom att arbeta med daglig mental träning öva din koncentrationsförmåga, lära dig effektiv återhämtning och stresshantering. Du får även lära dig tekniker för att höja din motivation, stärka ditt självförtroende och öka din prestationsförmåga till toppnivå.

Jag kommer dö på det där gymnasiumet, bara den bästa eliten kommer typ in där (känns det som).
Det låter smått som ett fängelse och det kommer bara att bli plugg 24/7!
Vi får väl se hur jag gör, nog kommer jag på något. Det kanske finns ett annars gymnasium,


jag märker att det här inlägget har en jättekonstig text, vi får hoppas på att det försvinner. vill ha min gamla vanliga tråkiga!



Kommentarer
Postat av: ellis

men jensen låter skitbra! welcome to the real world, det är så det ska vara. jag röstar på jensen BIG TIME

2010-10-22 @ 08:47:26
Postat av: kela

lillan LILLAN kom igen om jag tog mig igenom IB som är ett fängelse av plugg PÅ RIKTIGT så kan det inte vara så mkt värre att gå på det där stället, trust me. och 'eliten' söker till procivitas privata gymnasium anyway…

2010-10-23 @ 00:36:26

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0