Pennstället

Snart ska man gå till praoplatsen, men det är först halv så jag orkar inte gå nu och komma tjugo min tidigare.

Idag efter kl 5 då jag slutar så ska jag hem och städa mitt rum. Jag snackar om storstädning på mammas order.

Vaska, dammtorka, putsa fönstrena (förutom om det är -° ute då), dammsuga, renbädda, tvätta kläder, plocka undan kläder och vika kläder. Ja, det var väl ungefär allt.

Sen ska jag hinna räkna matte, läsa några sidor No, plugga franska och öva som en galning på trumpeten!
Om jag ska klara av denna veckans läxa så får jag ta och spela minst 3 timmar om dagen fram till onsdag efter lovet.

Åh, nu ser jag att min dag inte är så rolig, hoppas det blir roligt på jobbet (ja, jag säger jobbet för jag går längre än alla mina kompisar på deras praoplatser så det är ett jobb!). Jag vill stå i kassan så mycket som möjligt och så vill jag ha många kunder, men inte så att det blir värsta kön utan normalt, typ två efter varandra. Då går tiden fort!
Oj, klockan är redan tjugo över, jag måste borsta tänderna och sedan klä på mig och sticka.

Jag längtar till att gå gymnasium i Uppsala, men sen kollar jag ut och kommer på att det inte kommer att finnas någon snö! Man kan gå somrarna där och vintrarna här? Eller så byter man när man har lust?
Mamma sa att jag inte skulle tänka på gymnasiumet förrän jag har fått informationen om Jensen's i brevlådan. Men den kommer ju aldrig!






Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0