Arcus och lite andra saker

blogg.se är jätte seg, det är som att den bara "skynda dig att klicka på något annat, du vet att du inte vill gå dit. snabbt, skynda dig! klicka!" men jag ville skriva ett inlägg så med lite envishet och tålamod kom jag tillslut hit.

ja, igår var vi ju på fotbollscup i Luleå. Turneringen var i Arcus-hallen som var svinstor! Jag har aldrig varit där men fatta vilken dröm att få träna där under vintrarna! Men det var plastgräs så vi var tvungna att använda våra dobbskor, vilket egentligen inte gjorde någonting för jag älskar min adidas-skor och att spela med dobbar.

Vi gjorde några mål men vi förlorade ändå varenda match, jag fick stå målis i sista matchen för våran målis åker konståkning och är inte med under två tredjedelar av fotbollsåret. Jag tyckte det var jätteroligt även om jag släppte in tre mål och gjorde typ två/tre räddningar.

Sen har jag haft många skott på mål men min jättefina frispark for typ 2 eller 3 decimeter ovanför målet vilket var så irriterande för om det hade varit elvamannamål så hade det blivit ett sånt där mål där bollen precis far över målisens händer och in i mål. sen har vi haft fina uppspel och försvaret funkade också bra med tanke på att jag var den enda ordinarie backen i hela våran 95-lag.

Sen har vi också spanat in ett kill-lag, kan säga att laget hette BAIK. Jag och Elli har addat två av spelarna därifrån och eftersom att mina blogginlägg läggs ut i min logg så kanske de ser mitt inlägg. men den här biten lär inte synas om de inte klickar in och läser. vilket de inte lär orka göra eftersom att det är jättemycket text. Allt är uttänkt. de snyggaste spelarna var nr 11 och 8. Eller jag tyckte att bara nr 8 var snygg men resten av mitt killgalna lag tyckte om nr 11. Jennifer och Emelie sa "se men inte röra" eftersom att båda dem har pojkvänner. och nog tittade dem, det gjorde vi allihopa. Plus tjugo andra tjejer.

nu ska jag ta och duscha efter en annorlunda träning med damlaget. hejdå!



Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0