fredag!

idag börjar jag jag halv nio så jag ska börja gå kl åtta så att jag hinner i tid, men först tänkte jag bara kolla läget på internet så länge. Ingenting har hänt.

jag kan göra en sak från den där listan som jag fortfarande håller på med, jag har bara inte orkar engagera mig i min blogg så mycket nu när skolan började. egentligen har jag tid till att sitta och skriva men den tanken har aldrig slått mig så jag har helt enkelt låtit bli.

Idag efter skolan ska jag ta och städa mitt rum, det ser hemskt ut. jag måste renbädda och dammtorka och hänga upp en tavla till och vika in alla kläder och dammsuga och vattna blommorna och putsa spegeln. Hojj, det där kommer hela dagen säkert bestå av om jag inte gör det direkt efter skolan och sedan ringer någon. Hm.

nej, nu ska jag sätta in min disk i diskmaskinen och börja fixa mig lite smått. men först en listgrej som jag lovade er!


Detta ångrar jag

Jag ångrar egentligen inga stora grejer för det är liksom onödigt. någon kommentar hit eller dit som man aldrig konfronterade eller att jag aldrig stod på mig under alla år. men jag var liten, jag är fortfarande liten. jag har inte gjort någon stor grej för att jag nyss fyllt femton. vem gör inte småmisstag hela tiden? vem är inte jätteledsen men inte vill säga något till personen som gjorde en ledsen "för det är ingen idé"? vem bråkar inte med sina vänner till och från? jag känner då ingen.

om några år kan jag säkert komma på massa grejer som var misstag men just nu känner jag att det egentligen inte finns någonting. vilket hade varit konstigt om det funnits eftersom att jag som sagt är femton år. jag har inte behövt fatta dödsallvarliga beslut. ja, det är väl gymnasiumet då men det är inte heller hela världen.

hejdå och trevlig helg!

Kommentarer

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0