Vänner

ett till ointressant inlägg påväg här. det är nog den största delen av inlägg som jag gör här på min blogg.

iallafall så sitter jag och snackar med Ida och Elli på msn. Jag märker att jag pratar olika med alla mina vänner. In real life och på msn m.m. med Ida gör jag nästan inga smileysar. Våran konversations smileysar kan man räkna på ena handen medans jag typ bara gör smileysar när jag snackar med Elli.
Jag förändrar mig från människa till människa, även om jag fortfarand är mig själv. Jag kan till exempel strunta i att berätta en sak för en kompis för jag vet att hon/han inte skulle tycka att det var roligt eller så skulle vi inte kunna prata om det på samma sätt som med en annan kompis.

Sen har man ju olika grejer med olika kompisar. Med Elli har jag fotbollen och många många deeptalks, med Alice har jag mina crushes och kosher. Med henne har jag även Charlieissocoollike och co. Med Ida har jag väldigt roliga och även seriösa grejer. jag kommer ihåg en gång när hon sov över hos mig och vi lyckades tramsa bort hela halva dagen och sedan vara seriösa under natten, med Eloise så har jag Bubblestruggle på en helt annan nivå än det normala, vi brukar också åka slalom mycket och när vi är med varandra så asgarvar vi altid minst 3 gånger på en dag. Vi hittar alltid saker som är roliga, vart vi än är. Med Mellis så kan vi göra nästan vad som helst, jag har inte riktigt hittat min grej med henne för vi har umgåtts alldeles för lite, vilket vi har bestämt att vi ska ändra på. Och med Linn så har vi hundgrejen och naturmänniskor är vi båda två.

Det finns så många olika reationer som jag har med mina vänner, men alla är ändå en vinkel av mig som kanske bara visas när jag är med dem. Jag tror att det är nyttigt att ha flera sorters människor som man kopplar med. Man får liksom se alla sidor av sig själv. Även om jag känner mig splittrad väldigt ofta så löser det sig nästa alltid. Vi behöver inte umgås allihopa samtidigt, vilket vi inte heller gör förutom på kalas och om vi alla bestämmer att vi ska göra någonting tillsammans.

Nu har jag säkert glömt att nämna någon kompis som jag har en grej med eller inte. men jag tror att det var alla, de andra och Mellis då har jag umgåtts för lite med. Det kanske är så att vi inte kommer att få någon grej, att vi är all around människor med varandra, jag vet inte. men det finns tid att lösa och lista ut det på. Ville bara få det nerskrivet så att när jag någongång känner mig nere och/eller splittrad så kan jag se vilka fantastiska vänner jag har, även om vi inte alltid kommer överens.

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: ida

haha så sant :]<3

2011-01-07 @ 08:43:12
URL: http://iidajohansson.bloggplatsen.se/
Postat av: melinda

det kan ta tid, men vi ska hitta våran grej

2011-01-08 @ 18:41:23
URL: http://mellz.bloggplatsen.se
Postat av: Elli

haha naaaw, älskar våra deep talks <3

och förresten, den där snygga killen som du inte tyckte var så jätte snygg finns på facebook ;) vi har addat honom! HAHA

2011-01-09 @ 00:30:09
Postat av: linn

treehuggers! ;) <3

2011-01-10 @ 00:21:25
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0