Kåpan pensioner

står det på pappret bredvid mig. Det är adresserat till pappa, han börjar bli ganska gammal. I november kommer han att fylla femtio år. Det är mycket.

För femtio år sedan sköts Sveriges enda generalsekreterare Dag Hammarsköds plan ner och han dog.
För femtio år sedan var det Kongokrisen.
För femtio år sedan var den första människan ute i rymden.
För femtio år sedan fick Ingmar Bergman en Oscar för sin film Jungfrukällan.

Lite sorgligt att jag knappt känner till någon av de där händelserna. Jag ska ta reda på mer så att jag kan imponera på pappa om hur mycket jag vet om hans födelseår.

För att helt byta samtalsämne så luktar gott det luktar i vårat hus. Jag ska nog sätta mig tre meter bort, vilket vill säga vid matbordet och äta lite middag. Sedan ska jag inte göra någonting, jo, jag kanske kollar lite tv eller städar mitt rum för det är redan stökigt igen.

Kommentarer
Postat av: linn

din text är asliten jag ser den inte :(

2011-03-30 @ 07:47:53
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0