Nu har jag skämt ut mig inför hela Hus&Hem

Haha, en telefonförsäljare ringde hit och när jag kollade på nummret så trodde jag att det var Ellis som ringde hit för att säga om jag glömt kvar något i Uppsala, för det var jättelika nummer. Såklart svarar jag då med värsta babyrösten:
"Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej"
Han säger "Eh. Hej!"
och trög som jag är så fattar jag inte att det är en försäljare utan tror det är Christopher som ringer från Ellis mobil istället. Så jag fortsätter
"Har jag glömt något eller?"
Telefonförsäljaren svarar då lite förvirrat "Eh, nej det tror jag inte. Jag ringer ifrån Hus & Hem"
Först då inser jag att det är en telefonförsäljare. Skammen som far igenom mig ger min röst ett litet skakigt läte när jag svarar
"Jaha, oj! Eh, det var ju...eh..trevligt"
Killen svarar "Ja. Ehm, är Ulrika där?"
Jag skäms ännu mer eftersom han tydligen förstår att jag inte är en mogen och ansvarsfull kvinna som prenumererar på Hus & Hem. De skulle aldrig blanda ihop telefonnummer så som jag just gjorde.

Hursomhelst så försökte jag avsluta det snyggt men jag hörde hans hånskratt när han var på väg att lägga på. Aldrig mer ska jag göra samma misstag. Aldrig.

Kommentarer
Postat av: ellis

hehehehehehe

2011-11-04 @ 19:14:17

Skriv en kommentar, så känns det bättre:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail (det är bara jag som ser den)

Har du en blogg så skriv adressen här:

Skriv dina ord och tankar här, tack:

Trackback
RSS 2.0